sunnuntai 16. syyskuuta 2018

myymäläesillepano ja käyttöyhteystuote

Mallinuket kertovat ohikulkijoille uutuuksista ja myymälän valikoimasta.
Myymälän sisään tulossa (A-alue,frontti) mallinuket herättävät huomiota ja houkuttelevat asiakkaita.
Seinän yläosat näkyvät kauas ja sinne kannattaa laittaa torsoja, jotka puetaan seinän esillepanon asusteilla. Pue mallinuket houkuttelevasti ja aseta ne suoraan linjaan.

Peruukki ja kampaus vaikuttavat paljon mallinuken ulkonäköön ja näyteikkunan kokonaisvaikutelmaan.

Näyteikkunan suunnittelu


-Lähtökohtana esillepantavat tuotteet ja kohderyhmä.
-trendit
-ohjeistukset
yhtenäinen:
-ilme
-värit
-kuviot
Sommittelu
sotilaallinen (tarkka järjestys)
kolmio
symmetria
toisto
Väri
kylmä-lämmin
vastavärit
lähivärit
tehostevärit
Tuotteiden esillepano myymälässä

Kohtaamisjärjestys vaikuttaa myymälän myyntiin
Värien määrä minimiin (enintään kolme)
Asiakkaat ostavat silmillään
Kalusteet suoriin linjoihin
inspiroi ja innosta
Lisämyynti
Käyttöyhteystuote


Lisämyynti tarkoittaa sitä, että myydään asiakkaalle enemmän kuin mitä hän tuli hakemaan. Esimerkiksi asiakas ostaa housut ja hänelle myydään vyö tai tuikkukipon ostajalle myydään tuikkuja. Näitä lisämyyntituotteita kutsutaan käyttöyhteystuotteiksi. 

Moodboard

Tunnelma
kohderyhmä
arvomaailma












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti