sunnuntai 9. helmikuuta 2020

Visualistin ammattisanastoa Cubuksella


Kondooli

Liikutettava teline, johon yleensä laitetaan alusvaatteita tai asusteita esille.

Jullari

Juliste.

Lisämyynti

Lisämyynti on tuotteiden myymistä asiakkaan valitsemien tuotteiden lisäksi. Lisämyyntiä pyritään tekemään sovituskopeilla sekä kassalla. Helposti lisämyytävät tuotteet asetetaan yleensä kassojen läheisyyteen.

Etupiikki

Seiniin kiinnitettävät piikit tuotteiden esillelaittoa varten.

Sivukaari

Seiniin kiinnitettäviä metallikaaria tuotteiden esillelaittoa varten.

Etunäyttö

Kun tuoteet laitetaan esille etupiikkiin puhutaan etunäytöstä.

Sivunäyttö

Kun tuotteet laitetaan esille sivukaareen puhutaan sivunäytöstä.

Kampanja

Kampanjassa tietyt kampanjatuotteet sijoitetaan myymälän etuosaan. Kampanja vaihtuu aina tietyn ajan kuluttua ja niiden rakentamiseen tulee aina ohjeet joita tulee noudattaa.

A- alue

Myymälän etuosa.

Service zone

Kassa-alue ja sovituskopit.

Visualistina Cubuksella

 
   Cubuksella esillepanojen rakentamisessa tärkeä sääntö on yksinkertaisuus. Tuotteet on sijoiteltava niin, että esillepano on simppeli, kevyt sekä selkeä. Tehdessäni uutta esillepanoa mietin aina tuotteille selkeän järjestyksen esimerkisi mallin tai värin mukaan. Tuotteet on oltava väriärjestyksessä vaaleimmasta tummimpaan. Cubuksella työtahti on usein kova ja ripeys on todella tärkeää. Kuitenkin tärkein työtehtävä kaikista on asiakaspalvelu.

   Kampanjan rakennus kuuluu myös visualistin työtehtäviin. Cubus on ketjuliike, jolloin jokaisen kamppiksen rakentamiseen tulee ohjeistus, jota on noudatettava. Tarkoitus on että jokaisessa cubuksen liikkeessä kamppisesillepanot olisivat suunnilleen samanlaisia.

Aluriosaston julisteiden vaihto





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti